Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
P
prog-1
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Wiki
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Artifacts
Deploy
Releases
Package Registry
Harbor Registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
Pedro Folloni Pesserl
prog-1
Commits
0de5a461
Commit
0de5a461
authored
2 years ago
by
Pedro Folloni Pesserl
Browse files
Options
Downloads
Patches
Plain Diff
add wrapper functions
parent
6d4ce034
No related branches found
Branches containing commit
No related tags found
No related merge requests found
Changes
1
Hide whitespace changes
Inline
Side-by-side
Showing
1 changed file
t1/mundo.c
+93
-83
93 additions, 83 deletions
t1/mundo.c
with
93 additions
and
83 deletions
t1/mundo.c
+
93
−
83
View file @
0de5a461
...
@@ -240,6 +240,7 @@ void trata_evento_chegada(int id_heroi, int id_local, mundo_t *m, lef_t *lista_d
...
@@ -240,6 +240,7 @@ void trata_evento_chegada(int id_heroi, int id_local, mundo_t *m, lef_t *lista_d
printf
(
"FILA %d
\n
"
,
tamanho_fila
(
m
->
locais
[
id_local
].
fila
));
printf
(
"FILA %d
\n
"
,
tamanho_fila
(
m
->
locais
[
id_local
].
fila
));
return
;
return
;
}
}
printf
(
"DESISTE
\n
"
);
printf
(
"DESISTE
\n
"
);
evento_t
saida
=
{
m
->
tempo_atual
,
SAIDA
,
id_heroi
,
id_local
};
evento_t
saida
=
{
m
->
tempo_atual
,
SAIDA
,
id_heroi
,
id_local
};
adiciona_ordem_lef
(
lista_de_eventos
,
&
saida
);
adiciona_ordem_lef
(
lista_de_eventos
,
&
saida
);
...
@@ -251,12 +252,96 @@ void trata_evento_chegada(int id_heroi, int id_local, mundo_t *m, lef_t *lista_d
...
@@ -251,12 +252,96 @@ void trata_evento_chegada(int id_heroi, int id_local, mundo_t *m, lef_t *lista_d
int
t_permanencia_local
=
max
(
1
,
m
->
herois
[
id_heroi
].
paciencia
/
10
+
aleat
(
-
2
,
6
));
int
t_permanencia_local
=
max
(
1
,
m
->
herois
[
id_heroi
].
paciencia
/
10
+
aleat
(
-
2
,
6
));
evento_t
saida
=
{
m
->
tempo_atual
+
t_permanencia_local
,
SAIDA
,
id_heroi
,
id_local
};
evento_t
saida
=
{
m
->
tempo_atual
+
t_permanencia_local
,
SAIDA
,
id_heroi
,
id_local
};
adiciona_ordem_lef
(
lista_de_eventos
,
&
saida
);
adiciona_ordem_lef
(
lista_de_eventos
,
&
saida
);
return
;
}
void
trata_evento_saida
(
int
id_heroi
,
int
id_local
,
mundo_t
*
m
,
lef_t
*
lista_de_eventos
)
{
printf
(
"%6d:SAIDA HEROI %2d Local %d (%2d/%2d)"
,
m
->
tempo_atual
,
id_heroi
,
id_local
,
cardinalidade_cjt
(
m
->
locais
[
id_local
].
publico
),
m
->
locais
[
id_local
].
lotacao_max
);
if
(
pertence_cjt
(
m
->
locais
[
id_local
].
publico
,
id_heroi
))
{
retira_cjt
(
m
->
locais
[
id_local
].
publico
,
id_heroi
);
if
(
!
vazia_fila
(
m
->
locais
[
id_local
].
fila
))
{
int
id_heroi_fila
;
retira_fila
(
m
->
locais
[
id_local
].
fila
,
&
id_heroi_fila
);
printf
(
", REMOVE FILA HEROI %d"
,
id_heroi_fila
);
evento_t
chegada_heroi_fila
=
{
m
->
tempo_atual
,
CHEGADA
,
id_heroi_fila
,
id_local
};
adiciona_inicio_lef
(
lista_de_eventos
,
&
chegada_heroi_fila
);
}
}
printf
(
"
\n
"
);
int
id_local_destino
=
aleat
(
0
,
m
->
n_locais
-
1
);
int
t_deslocamento
=
distancia
(
m
->
locais
[
id_local
],
m
->
locais
[
id_local_destino
])
/
velocidade_heroi
(
m
->
herois
[
id_heroi
]);
evento_t
chegada_heroi
=
{
m
->
tempo_atual
+
t_deslocamento
/
15
,
CHEGADA
,
id_heroi
,
id_local_destino
};
adiciona_ordem_lef
(
lista_de_eventos
,
&
chegada_heroi
);
}
void
trata_evento_missao
(
int
id_missao
,
mundo_t
*
m
,
lef_t
*
lista_de_eventos
)
{
conjunto_t
*
missao
;
if
(
m
->
missoes
[
id_missao
]
==
NULL
)
if
(
!
(
m
->
missoes
[
id_missao
]
=
cria_subcjt_cjt
(
m
->
cj_habilidades
,
aleat
(
3
,
6
)))
)
MEM_ERROR_EXIT
;
missao
=
m
->
missoes
[
id_missao
];
printf
(
"%6d:MISSAO %4d HAB_REQ "
,
m
->
tempo_atual
,
id_missao
);
imprime_cjt
(
missao
);
local_t
local_encontrado
;
conjunto_t
*
equipe_escolhida
=
escolhe_menor_equipe
(
missao
,
id_missao
,
m
,
&
local_encontrado
);
printf
(
"%6d:MISSAO %4d "
,
m
->
tempo_atual
,
id_missao
);
if
(
vazio_cjt
(
equipe_escolhida
))
{
printf
(
"IMPOSSIVEL
\n
"
);
evento_t
nova_tentativa
=
{
aleat
(
m
->
tempo_atual
,
m
->
fim_do_mundo
),
MISSAO
,
id_missao
,
0
};
adiciona_ordem_lef
(
lista_de_eventos
,
&
nova_tentativa
);
}
else
{
printf
(
"HER_EQS %d:"
,
local_encontrado
.
id
);
imprime_cjt
(
local_encontrado
.
publico
);
int
id_heroi_encontrado
;
inicia_iterador_cjt
(
local_encontrado
.
publico
);
int
i
;
for
(
i
=
0
;
i
<
cardinalidade_cjt
(
local_encontrado
.
publico
);
i
++
)
{
incrementa_iterador_cjt
(
local_encontrado
.
publico
,
&
id_heroi_encontrado
);
(
m
->
herois
[
id_heroi_encontrado
].
exp
)
++
;
}
missao
=
destroi_cjt
(
missao
);
m
->
missoes
[
id_missao
]
=
NULL
;
}
equipe_escolhida
=
destroi_cjt
(
equipe_escolhida
);
}
void
trata_evento_fim
(
mundo_t
*
m
,
lef_t
**
lista_de_eventos
)
{
printf
(
"%6d:FIM
\n
"
,
m
->
tempo_atual
);
int
i
;
for
(
i
=
0
;
i
<
m
->
n_herois
;
i
++
)
{
printf
(
"HEROI %2d EXPERIENCIA %2d
\n
"
,
m
->
herois
[
i
].
id
,
m
->
herois
[
i
].
exp
);
m
->
herois
[
i
].
habilidades_do_heroi
=
destroi_cjt
(
m
->
herois
[
i
].
habilidades_do_heroi
);
}
for
(
i
=
0
;
i
<
m
->
n_locais
;
i
++
)
{
m
->
locais
[
i
].
publico
=
destroi_cjt
(
m
->
locais
[
i
].
publico
);
m
->
locais
[
i
].
fila
=
destroi_fila
(
m
->
locais
[
i
].
fila
);
}
free
(
m
->
herois
);
free
(
m
->
locais
);
for
(
i
=
0
;
i
<
m
->
n_missoes
;
i
++
)
if
(
m
->
missoes
[
i
]
!=
NULL
)
m
->
missoes
[
i
]
=
destroi_cjt
(
m
->
missoes
[
i
]);
free
(
m
->
missoes
);
m
->
cj_habilidades
=
destroi_cjt
(
m
->
cj_habilidades
);
free
(
m
);
*
lista_de_eventos
=
destroi_lef
(
*
lista_de_eventos
);
}
}
int
main
()
{
int
main
()
{
/* srand(time(0)); */
srand
(
time
(
0
));
srand
(
0
);
lef_t
*
lista_de_eventos
;
lef_t
*
lista_de_eventos
;
if
(
!
(
lista_de_eventos
=
cria_lef
())
)
if
(
!
(
lista_de_eventos
=
cria_lef
())
)
...
@@ -270,96 +355,21 @@ int main() {
...
@@ -270,96 +355,21 @@ int main() {
mundo
->
tempo_atual
=
evento_atual
->
tempo
;
mundo
->
tempo_atual
=
evento_atual
->
tempo
;
/* trata o evento e atualiza estado do sistema */
/* trata o evento e atualiza estado do sistema */
int
id_heroi
,
id_local
,
id_missao
,
i
;
switch
(
evento_atual
->
tipo
)
{
switch
(
evento_atual
->
tipo
)
{
case
CHEGADA
:
case
CHEGADA
:
trata_evento_chegada
(
evento_atual
->
dado1
,
evento_atual
->
dado2
,
mundo
,
lista_de_eventos
);
trata_evento_chegada
(
evento_atual
->
dado1
,
evento_atual
->
dado2
,
mundo
,
lista_de_eventos
);
break
;
break
;
case
SAIDA
:
;
case
SAIDA
:
id_heroi
=
evento_atual
->
dado1
;
trata_evento_saida
(
evento_atual
->
dado1
,
evento_atual
->
dado2
,
mundo
,
lista_de_eventos
);
id_local
=
evento_atual
->
dado2
;
printf
(
"%6d:SAIDA HEROI %2d Local %d (%2d/%2d)"
,
mundo
->
tempo_atual
,
id_heroi
,
id_local
,
cardinalidade_cjt
(
mundo
->
locais
[
id_local
].
publico
),
mundo
->
locais
[
id_local
].
lotacao_max
);
if
(
pertence_cjt
(
mundo
->
locais
[
id_local
].
publico
,
id_heroi
))
{
retira_cjt
(
mundo
->
locais
[
id_local
].
publico
,
id_heroi
);
if
(
!
vazia_fila
(
mundo
->
locais
[
id_local
].
fila
))
{
int
id_heroi_fila
;
retira_fila
(
mundo
->
locais
[
id_local
].
fila
,
&
id_heroi_fila
);
printf
(
", REMOVE FILA HEROI %d"
,
id_heroi_fila
);
evento_t
chegada_heroi_fila
=
{
mundo
->
tempo_atual
,
CHEGADA
,
id_heroi_fila
,
id_local
};
adiciona_inicio_lef
(
lista_de_eventos
,
&
chegada_heroi_fila
);
}
}
printf
(
"
\n
"
);
int
id_local_destino
=
aleat
(
0
,
mundo
->
n_locais
-
1
);
int
t_deslocamento
=
distancia
(
mundo
->
locais
[
id_local
],
mundo
->
locais
[
id_local_destino
])
/
velocidade_heroi
(
mundo
->
herois
[
id_heroi
]);
evento_t
chegada_heroi
=
{
mundo
->
tempo_atual
+
t_deslocamento
/
15
,
CHEGADA
,
id_heroi
,
id_local_destino
};
adiciona_ordem_lef
(
lista_de_eventos
,
&
chegada_heroi
);
break
;
break
;
case
MISSAO
:
;
case
MISSAO
:
id_missao
=
evento_atual
->
dado1
;
trata_evento_missao
(
evento_atual
->
dado1
,
mundo
,
lista_de_eventos
);
local_t
local_encontrado
;
conjunto_t
*
missao
;
if
(
mundo
->
missoes
[
id_missao
]
==
NULL
)
if
(
!
(
mundo
->
missoes
[
id_missao
]
=
cria_subcjt_cjt
(
mundo
->
cj_habilidades
,
aleat
(
3
,
6
)))
)
MEM_ERROR_EXIT
;
missao
=
mundo
->
missoes
[
id_missao
];
printf
(
"%6d:MISSAO %4d HAB_REQ "
,
mundo
->
tempo_atual
,
id_missao
);
imprime_cjt
(
missao
);
conjunto_t
*
equipe_escolhida
=
escolhe_menor_equipe
(
missao
,
id_missao
,
mundo
,
&
local_encontrado
);
printf
(
"%6d:MISSAO %4d "
,
mundo
->
tempo_atual
,
id_missao
);
if
(
vazio_cjt
(
equipe_escolhida
))
{
printf
(
"IMPOSSIVEL
\n
"
);
evento_t
nova_tentativa
=
{
aleat
(
mundo
->
tempo_atual
,
mundo
->
fim_do_mundo
),
MISSAO
,
id_missao
,
0
};
adiciona_ordem_lef
(
lista_de_eventos
,
&
nova_tentativa
);
}
else
{
printf
(
"HER_EQS %d:"
,
local_encontrado
.
id
);
imprime_cjt
(
local_encontrado
.
publico
);
int
id_heroi_encontrado
;
inicia_iterador_cjt
(
local_encontrado
.
publico
);
for
(
i
=
0
;
i
<
cardinalidade_cjt
(
local_encontrado
.
publico
);
i
++
)
{
incrementa_iterador_cjt
(
local_encontrado
.
publico
,
&
id_heroi_encontrado
);
(
mundo
->
herois
[
id_heroi_encontrado
].
exp
)
++
;
}
missao
=
destroi_cjt
(
missao
);
mundo
->
missoes
[
id_missao
]
=
NULL
;
}
equipe_escolhida
=
destroi_cjt
(
equipe_escolhida
);
break
;
break
;
case
FIM
:
case
FIM
:
printf
(
"%6d:FIM
\n
"
,
mundo
->
tempo_atual
);
trata_evento_fim
(
mundo
,
&
lista_de_eventos
);
for
(
i
=
0
;
i
<
mundo
->
n_herois
;
i
++
)
{
printf
(
"HEROI %2d EXPERIENCIA %2d
\n
"
,
mundo
->
herois
[
i
].
id
,
mundo
->
herois
[
i
].
exp
);
mundo
->
herois
[
i
].
habilidades_do_heroi
=
destroi_cjt
(
mundo
->
herois
[
i
].
habilidades_do_heroi
);
}
for
(
i
=
0
;
i
<
mundo
->
n_locais
;
i
++
)
{
mundo
->
locais
[
i
].
publico
=
destroi_cjt
(
mundo
->
locais
[
i
].
publico
);
mundo
->
locais
[
i
].
fila
=
destroi_fila
(
mundo
->
locais
[
i
].
fila
);
}
free
(
mundo
->
herois
);
free
(
mundo
->
locais
);
for
(
i
=
0
;
i
<
mundo
->
n_missoes
;
i
++
)
if
(
mundo
->
missoes
[
i
]
!=
NULL
)
mundo
->
missoes
[
i
]
=
destroi_cjt
(
mundo
->
missoes
[
i
]);
free
(
mundo
->
missoes
);
mundo
->
cj_habilidades
=
destroi_cjt
(
mundo
->
cj_habilidades
);
free
(
mundo
);
lista_de_eventos
=
destroi_lef
(
lista_de_eventos
);
break
;
break
;
}
}
...
...
This diff is collapsed.
Click to expand it.
Preview
0%
Loading
Try again
or
attach a new file
.
Cancel
You are about to add
0
people
to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Save comment
Cancel
Please
register
or
sign in
to comment